Kategorie

Fitness z psem. Program ćwiczeń na codzienny spacer

Wydawnictwo: PWRiL
Dostępność:
Wysyłka w 12 godzin
  • Autor: Hester M. Eick
  • Wydawca, rok wydania: PWRiL, 2016
  • Liczba stron : 128
  • Oprawa i wymiary: miękka, 170 x 235 mm
  • ISBN: 978-83-09-01100-2
  • egz.
    32,90 zł

    Fitness dla człowieka i psa!

    Przysiad, podpór czy podciąganie to ćwiczenia, które możemy wykonywać na łonie natury – bez sprzętu, ale za to wspólnie ze swoim psem! Lektura tej książki pozwoli nam zapoznać się z nowym trendem fitness, jakim jest trening z psem. Dowiemy się z niej, jak mogą wyglądać wspólne treningi człowieka i psa, w których zwierzę jest pełnoprawnym partnerem, wykonuje ćwiczenia i dodatkowo motywuje swojego opiekuna do wysiłku.

    • Do wyboru jest wiele rodzajów ćwiczeń: trening siłowy dla właściciela, a dla psa ćwiczenia równowagi – dla każdego coś miłego.
    • Przejrzyste opisy ćwiczeń, na które składają się teksty i zdjęcia, pomogą w ich wykonywaniu.

    Pozytywny efekt uboczny: wspólny trening zbliża, odpręża i po prostu sprawia przyjemność.

    Książka przeznaczona jest dla wysportowanych duetów złożonych z człowieka i psa oraz wszystkich tych, którzy chcieliby pójść w ich ślady!

    Spis treści

    Sport dobrze robi

    Sport - dla kogo? Dla wszystkich!

    Cel treningu: zdrowy organizm

    Elementy treningu

    Zdrowy trening dla psa

    Rozgrzewka - warm up

    Wyciszenie organizmu po treningu - cool down

    Ćwiczenia dla psa

    CORE: TRENING STABILNOŚCI TUŁOWIA

    Trening ciągnięcia; Utrzymywanie równowagi

    RÓWNOWAGA l RUCHOMOŚĆ

    Służ i góra; Opieranie się o drzewo; Czołganie się; Ukłon; Machanie łapą; Obroty; Slalom między nogami; Cofanie się

    SWOBODNE SKOKI, MIĘKKIE LĄDOWAI

    Noszenie patyków; Skoki przez przeszkodę; Skoki na przeszkodę

    TRENING KONDYCYJNY

    Praca nosem; Trening ze sztucznym aportem; Trening wytrzymałościowy

    Teraz pora na człowieka

    SIŁA EKSPLOZYWNA

    Naskok; Wspinaczka; Siad krzesełkowy

    WSZYSTKO DLA KOLAN

    Przysiady; Wykroki

    PUNKT CIĘŻKOŚCI: BIODRA

    Unoszenie bioder metodą Graya Cooka; Martwy ciąg

    STABILNOSĆ TUŁOWIA: WYCISKANIE

    Pompki pod różnym kątem; Pompki

    STABILNOŚĆ TUŁOWIA: PODCIĄGANIE

    Podciąganie; Ciągnięcie drzwi

    STABILNOŚĆ TUŁOWIA: PLECY I BRZUCH

    Brzuszki; Deska; Wiatrak

    TRENING KONDYCYJNY

    Biegi wahadłowe

    Nareszcie razem! Ćwiczenia dla człowieka i psa

    TRENING W LESIE

    Nabieranie kondycji; Trening brzucha i góra; Pompki i swobodne skoki; Siła eksplozywna i swobodne skoki; Trening nóg i utrzymywanie równowagi

    TRENING NA PLAŻY

    Nabieranie kondycji; Trening brzucha i ruchomość; Trening ramion i utrzymywanie równowagi;

    Sita eksplozywna i ruchomość; Punkt ciężkości: biodra i trening na stabilność tułowia

    TRENING W MIEŚCIE

    Nabieranie kondycji; Trening na stabilność tułowia i ruchomość; Pompki i utrzymywanie równowagi; Siła eksplozywna i praca nosem; Siła eksplozywna i ruchomość

    TRENING NA POLU LUB ŁĄCE

    Nabieranie kondycji; Siła eksplozywna i koordynacja; Trening na stabilność tułowia i cofanie; Siła eksplozywna i ruchomość; Trening bioder i pośladków oraz swobodne skoki