Konkurencyjność regionalna Koncepcje – strategie – przykłady

  • Dodaj recenzję:
  • Wydawnictwo: PWN
  • Dostępność: Wysyłka w 24 godziny
  • Autor: Ewa Łaźniewska, Marian Gorynia
  • Wydawca, rok wydania: PWN, 2012
  • Liczba stron : 310
  • Oprawa i wymiary: miękka, 165 x 235 mm
  • ISBN: 978-83-01-16951-0
  • egz.
  • 56,50 zł
Autorzy omawiają istotę konkurencyjności i jej miejsce w teorii ekonomii, z uwzględnieniem kwestii historycznych i podłoża ekonomicznego, definicji, jej wskaźników i źródeł regionalnych przewag konkurencyjnych.

Książka stanowi przegląd wiedzy o konkurencyjności regionalnej. Autorzy omawiają istotę konkurencyjności i jej miejsce w teorii ekonomii, z uwzględnieniem kwestii historycznych i podłoża ekonomicznego, definicji, jej wskaźników i źródeł regionalnych przewag konkurencyjnych.

W publikacji zawarto refleksje nad zależnościami między konkurencyjnością regionalną a innymi ważnymi elementami, np. związki między konkurencyjnością regionów a klastrami. Autorzy dokonali analizy konkretnych studiów przypadków, gdzie przedstawiono np. znaczenie transportu w podnoszeniu konkurencyjności lokalnej na przykładzie Poznania czy wsparcie instytucjonalne regionów na przykładzie rozwiązań francuskich, czy rolę turystyki w kształtowaniu konkurencyjności regionalnej.

Publikacja jest przeznaczona dla studentów kierunków: ekonomia, międzynarodowe stosunki gospodarcze, administracja, europeistyka, zarządzanie i marketing, doktorantów i wykładowców oraz pracowników administracji publicznej zajmujących się kwestiami rozwoju regionalnego i konkurencyjności regionów.

Autorami są pracownicy Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu pod redakcja naukową prof. Ewy Łaźniewskiej i prof. Mariana Goryni (Rektora UEP).

Tytuł

Konkurencyjność regionalna Koncepcje – strategie – przykłady

Autor

Ewa Łaźniewska, Marian Gorynia

Wydawca

PWN

Rok wydania

2012

Liczba stron

310

Wymiary

165 x 235 mm 

Okładka

miękka

ISBN

978-83-01-16951-0