Hotelarstwo
- Wydawnictwo: PWE
- 
                            
                                                            Dostępność:
                                
                                                                    
    
        
    Wysyłka w 24 godziny
    
                                                                                                
                                                            
- Autor: Józef Sala
- Wydawca, rok wydania: PWE, 2019
- Liczba stron : 300
- Oprawa i wymiary: miękka, 160 x 235 mm
- ISBN: 978-83-208-2329-5
- egz.
- 56,90 zł
Motywem napisania niniejszej książki było dążenie do prezentacji roli hotelarstwa na rynku turystycznym, ukazanie kierunków zmian zarówno w jego systemie zarządzania, jak i rozwoju, głównie wymuszanych przez zmiany zachodzące w jego otoczeniu.
Książka składa się z ośmiu rozdziałów. W rozdziale 1 scharakteryzowano istotę hotelarstwa, kryteria klasyfikacji hoteli oraz rolę hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego. W rozdziale 2 zaprezentowano podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej. Rozdział 3 prezentuje składniki głównej, cząstkowej usługi hotelowej, tj. usługi zakwaterowania. Kolejny rozdział 4 przedstawia m.in. istotę gastronomii i jej rolę w hotelarstwie, zakres usług gastronomicznych w hotelach i kierunki ich rozwoju. W rozdziale 5 scharakteryzowano główne usługi dodatkowe w hotelach. Rozdział 6 przedstawia specyfikę zarządzania przedsiębiorstwem hotelarskim. Rozdział 7 ukazuje funkcje głównych służb hotelu. Końcowy rozdział 8 prezentuje procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie. Praca jest wynikiem wieloletnich zainteresowań naukowych Autora.
Książka jest adresowana głównie do studentów studiów ekonomicznych i wychowania fizycznego, studiujących na kierunku „turystyka i rekreacja”. Pomyślana jest jako opracowanie służące prowadzeniu wykładu z przedmiotu „podstawy hotelarstwa”. Może być także przydatna osobom i menedżerom zarządzającym firmami hotelarskimi.
Spis treści
Wstęp
Rozdział 1. Hotelarstwo i jego rola w obsłudze ruchu turystycznego
 1.1. Pojęcia hotelu i hotelarstwa oraz ich cechy
 1.2. Istota, struktura i podstawowe cechy usługi hotelarskiej
 1.3. Miejsce hotelarstwa w strukturze turystycznych obiektów noclegowych
 1.4. Kryteria klasyfikacji hoteli
 1.5. Kategoryzacja hoteli i turystycznych obiektów noclegowych
 1.6. Marka jako instrument gwarancji jakości i promocji usługi hotelowej
 1.7. Rola hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego
 1.8. Rozwój hotelarstwa na świecie
 1.9. Hotelarstwo jako ogniwo gospodarki turystycznej w Polsce
Rozdział 2.  Podstawowe rodzaje współczesnej turystycznej bazy noclegowej
 2.1. Turystyczna baza noclegowa a współczesne tendencje rozwoju turystyki
 2.2. Główne współczesne rodzaje turystycznych obiektów noclegowych
 2.2.1. Hotele kurortowe (resort hotels)
 2.2.2. Hotele biznesowe i konferencyjne
 2.2.3. Hotele z pełnym cyklem obsługi (full service hotels)
 2.2.4. Hotele butikowe
 2.2.5. Hotele przy portach lotniczych, dworcach kolejowych i autobusowych
 2.2.6. Tanie hotele
 2.2.7. Motele
 2.2.8. Pensjonaty
 2.3. Inne formy turystycznej bazy noclegowej
 2.3.1. Kempingi
 2.3.2. Hostele
 2.3.3. Gospodarstwa agroturystyczne
 2.3.4. Schroniska młodzieżowe
 2.3.5. Schroniska
Rozdział 3. Usługi zakwaterowania w hotelach
 3.1. Istota i zakres usług zakwaterowania w hotelach
 3.2. Kształtowanie programu użytkowego jednostek mieszkalnych
 3.2.1. Cechy i elementy jednostek mieszkalnych współczesnego hotelu
 3.2.2. Rodzaje jednostek mieszkalnych w hotelarstwie europejskim
 3.3. Lobby hotelowe i jego funkcje
 3.4. Organizacja i zadania zespołu wielofunkcyjnego
 3.5. Wskaźniki operacyjne wykorzystywane w analizie działalności pionu usług zakwaterowania
Rozdział 4. Istota, funkcje i rola gastronomii w hotelach
 4.1. Istota i funkcje gastronomii
 4.2. Rodzaje zakładów gastronomicznych
 4.3. Rola usług gastronomicznych na rynku turystycznym
 4.4. Znaczenie usług gastronomicznych w hotelarstwie
 4.5. Zakres usług gastronomicznych w hotelach i czynniki go kształtujące
 4.6. Obsługa żywieniowa gości w hotelach (dining room)
 4.7. Room service w hotelach i jego organizacja 
 4.8. Rola lounge service’u w hotelach
 4.9. Organizacja bankietów i działalności cateringowej
 4.10. Współczesne tendencje rozwoju gastronomii hotelowej
Rozdział 5. Usługi dodatkowe w hotelach
 5.1. Istota i czynniki kształtujące zakres usług dodatkowych w hotelach
 5.2. Główne rodzaje usług dodatkowych w hotelach
 5.2.1. Obsługa turystyki biznesowej
 5.2.2. Usługi wellness & spa 
 5.2.3. Usługi animacji czasu wolnego 
 5.2.4. Gry hazardowe 
 5.2.5. Usługi handlowe 
 5.2.6. Usługi salonów piękności i fryzjerskie
 5.2.7. Usługi butlerskie
 5.2.8. Inne usługi dodatkowe
Rozdział 6. Zarządzanie hotelem 
 6.1. Specyficzne cechy przedsiębiorstwa hotelowego jako organizacji
 6.2. Istota i funkcje zarządzania w hotelarstwie
 6.3. Planowanie w przedsiębiorstwie hotelowym
 6.4. Organizowanie działalności przedsiębiorstwa hotelowego
 6.4.1. Istota i znaczenie organizowania w przedsiębiorstwie hotelowym
 6.4.2. Czynniki kształtujące struktury organizacyjne w biznesie hotelowym
 6.4.3. Rodzaje struktur organizacyjnych w przedsiębiorstwie hotelowym 
 6.4.4. Współczesne tendencje w kształtowaniu struktur organizacyjnych przedsiębiorstw hotelowych 
 6.5. Przewodzenie i motywowanie jako funkcja zarządzania
 6.6. Kontrola jako funkcja zarządzania w przedsiębiorstwie hotelowym 
 6.7. Zarządzanie jakością usług hotelarskich 
 6.8. Zarządzanie dochodami (Revenue Management) w przedsiębiorstwie hotelowym 
Rozdział 7. Organizacja i funkcje głównych służb hotelu
 7.1. Główne służby hotelu
 7.2. Organizacja i funkcje służb obsługi jednostek mieszkalnych hotelu 
 7.2.1. Służba obsługi pokoi i pomieszczeń
 7.2.2. Recepcja
 7.2.3. Concierge
 7.2.4. Służba rezerwacji
 7.2.5. Służba ochrony hotelu 
 7.2.6. Służba pięter (housekeeping)
 7.2.7. Pralnia hotelowa
 7.2.8. Służba inżynieryjno‑techniczna
 7.3. Organizacja i funkcje komórek działu gastronomii
 7.4. Organizacja i funkcje komórek działu odnowy biologicznej, rekreacji i wypoczynku
Rozdział 8. Procesy koncentracji i integracji w hotelarstwie
 8.1. Uwarunkowania procesów koncentracji i integracji w hotelarstwie
 8.2. Hotele niezależne i ich strategie działania na rynku
 8.3. Konsorcja hotelowe i tendencje ich rozwoju 
 8.3.1. Istota i cechy konsorcjów hotelowych 
 8.3.2. Formy współpracy konsorcjów hotelowych 
 8.3.3. Obszary kooperacji konsorcjów hotelowych 
 8.3.4. Tendencje rozwoju konsorcjów hotelowych 
 8.4. Korporacje hotelowe oraz ich paradygmaty rozwoju 
 8.4.1. Pojęcie i cechy korporacji hotelowych
 8.4.2. Rola i czynniki przewagi konkurencyjnej korporacji hotelowych na rynku turystycznym 
 8.4.3. Rozwój międzynarodowych korporacji hotelowych na rynku polskim
 8.4.4. Sposoby rozwoju korporacji hotelowych 
 8.4.5. Internacjonalizacja i globalizacja korporacji hotelowych 
Bibliografa
Informacje o bezpieczeństwie produktu Informacje o producencie
Zadaj pytanie dotyczące produktu. Nasz zespół z przyjemnością udzieli szczegółowej odpowiedzi na zapytanie.
 
            