Winorośl i wino. Wiedza i praktyka - część 2

  • Dostępność: Wysyłka w 12 godzin
  • Autor: praca zbiorowa
  • Wydawca, rok wydania: Fundacja Galicja Vitis, 2018
  • Liczba stron : 268
  • Oprawa i wymiary: twarda, 170 x 240 mm
  • ISBN: 978-83-65293-51-0
  • egz.
  • 59,00 zł

Procesy i technika w produkcji wina oraz zasady degustacji, podstawy sommelierstwa a także ekonomika marketing i prawo winiarskie.

Druga część vademecum wiedzy o winiarstwie, opisuje w największej mierze procesy i tajniki winifikacji. Nie zabrakło jednak rozdziałów dotyczących sztuki degustacji i oceny wina, podstaw sommelierstwa, ekonomiki i marketingu wina oraz prawa winiarskiego.

Autorami poszczególnych rozdziałów są wykładowcy Podkarpackiej Akademii Wina w Jaśle, najlepsi specjaliści w Polsce w swoich dziedzinach. To nie tylko teoretycy, ale i praktycy, którzy swoją specjalistyczną wiedzę zdobywali przez lata doświadczeń.

Książka adresowana jest do szerokiego grona osób zainteresowanych winiarstwem, właścicieli już istniejących winnic, jak i osób początkujących, winoogrodników i miłośników wina. Ze względu na zawartość merytoryczną wzbogaconą dużą ilością zdjęć, przydatnych tabel i wykresów, idealnie nadaje się także na prezent dla osób zainteresowanych tematem.

Spis treści

Produkcja wina

Dojrzewanie winogron

Analiza dojrzałości winogron

Zbiory

Przerób białych winogron

Maceracja przedfermentacyjna

Zbiór białych winogron

Klarowanie moszczu

Fermentacja alkoholowa

Drożdże

Przerób czerwonych winogron

Zbiorniki fermentacyjne

Warunki fermentacji alkoholowej

Fermentacja jabłkowo-mlekowa

Stabilizacja, dojrzewanie i rozlew wina

Produkcja beczek i ich zastosowanie w winiarstwie

Dojrzewanie wina

Prace wykonywane po zakończeniu fermentacji wina

Klarowanie wina

Filtracja

Zastosowanie korka w winiarstwie

Rozlew wina

Wyrób win musujących

Przydatne tabele i wzory

Wady i choroby wina

Podstawy degustacji i oceny wina

Sztuka degustacji

Wygląd wina

Zapach wina

Smak wina

Konsumpcja wina, sommelierstwo, łączenie wina z potrawami

Zawód sommelier

Konsumpcja wina

Łączenie wina z potrawami

Dochodowość gospodarstwa winiarskiego

Ekonomika produkcji winiarskiej

Marketing z punktu widzenia producenta wina

Oferta turystyczna gospodarstw winiarskich

Produkt enoturystyczny - procedura tworzenia i praktyczne wskazówki wdrożeniowe

Enoturystyka - istota produktu

Trendy we współczesnej enoturystyce

Etapy budowy i wdrażania produktu enoturystycznego

Marka w działalności enoturystycznej

Standardy jakościowe w enoturystyce

Prawo winiarskie

Polska jako kraj winiarski

Rejestracja winnicy i produkcja wina

Podatki winiarza

Obowiązki informacyjne producentów wina Dozwolone praktyki enologiczne

Reklama, promocja wina

Sprzedaż wina z własnej winnicy